Skoro czytasz ten tekst, to jest duże prawdopodobieństwo, że interesujesz się lotnictwem od dzieciństwa.
Dlaczego się interesujesz lotnictwem? Do końca nie wiadomo…
Może to był moment, w którym puściłeś na wolność swój pierwszy sklejony model samolotu.
A może podczas tego pierwotnego lotu chciałeś poczuć, co by było, gdybyś znalazł się na jego pokładzie, jakie by były Twoje odczucia wiatru, wolności, prędkości, poczucia nieważkości, kontroli lotu ?
Może już na czymś latasz ?
Wystarczy tego może, ale mam nadzieję, że pozostało u Ciebie to pierwsze wrażenie poczucia wolności, kontaktu z naturą, podekscytowania czymś niezwykłym, czymś, co nazywają zjawiskiem wolności latania.
Wszystkie powyższe stwierdzenia można skwitować jednym słowem – marzenie, jeśli nie zatraciłeś tego marzenia i za każdym razem patrząc na samolot lub jego model, zastanawiasz się, jak to by było znaleźć się na jego pokładzie, dalsza część artykułu jest dla Ciebie.
Z ziemi włoskiej
Eurofly to włoska rodzinna firma, produkująca samoloty ultralekkie od 30 lat.
To kilku wspaniałych pasjonatów lotnictwa, którzy z powodzeniem sprzedają swoje produkty, tym razem postanowili skonstruować coś dla marzycieli i prawdziwych pasjonatów lotnictwa, samolot ultralekki Minifox.
Będąc na miejscu w uroczej miejscowości Via Brega, nieopodal słynnego Bassano Del Grappa u podnóży Alp i obserwując ich w pracy, odniosłem wrażenie, że chłopcy naprawdę znają się na rzeczy, co więcej – nie zatracili fascynacji lataniem.
Przyjechaliśmy po całonocnej podróży na miejsce o 6 rano w sobotę, kiedy jeden z członków załogi już był na lotnisku, aby sobie trochę polatać, a szef firmy Gionny Baggio szykował się na wyścig kolarski.
Na wieść, że jesteśmy wcześniej po odbiór Minifoxa, rzucili wszystko i zaprosili nas na klasyczne włoskie śniadanie do pobliskiej kawiarni, prowadzonej przez przesympatyczną damę.
Liberta di volare
Eurofly ze swoim hasłem firmowym „Wolność Latania” (Liberta di volare), nie jest gołosłowne.
Po fachowym spakowaniu przez załogę Eurofly na zwykłą przyczepę naszego egzemplarza, wróciliśmy do kraju i złożyliśmy go w 5 dni.
Tym razem zmontowaliśmy model do latania, którym zaczęliśmy sami latać oraz nasi znajomi piloci. 🙂
Tak – Minifox jest dostępny w zestawie KIT do samodzielnego montażu.
Jeśli jednak nie masz na to ochoty, Eurofly Polska zajmie się transportem, jak i złożeniem Twojego osobistego egzemplarza.
To samolot-marzenie dla fascynatów lotnictwa i nie będę tu koloryzował, ponieważ taką opinię wystawili mu już u nas w kraju różnej rangi piloci, od tych turystycznych, poprzez sportowych, kończąc na pilotach liniowych, latających za ocean i z powrotem.
Dlaczego tak jest ?
Odpowiedzi jest wiele, a zarazem jedna – najpierw ta jedna , przyjrzyj się dobrze zdjęciu. Czyż nie przypomina Ci on modelu z dzieciństwa ?
Chyba tak, a lata jak prawdziwy samolot 🙂
Minifox to samolot ultralekki, posiadający francuski certyfikat ULM.
Posiada o wiele więcej pozytywnie zaskakujących cech, takich jak składane skrzydła, lekka, mocna konstrukcja, nie wymaga zaawansowanych uprawnień lotniczych, jednym słowem – jest jak model, na którym możesz sam latać.
Aby legalnie latać w Polsce, należy samolot zgłosić do ewidencji prowadzonej przez Urząd Lotnictwa Cywilnego (ULC), ubezpieczyć go od OC oraz legitymować się licencją pilota lub świadectwem kwalifikacji. Dopuszczeniem do lotu oraz obsługą techniczną zajmują się właściciele sprzętu lub piloci. Nie jest to czynność Nadzoru.
I nie piszę tutaj o lataniu wokół lotniska, ponieważ jest to wymarzony sprzęt dla miłośników kontaktu z naturą, przygody i wolności. To samolot dla facetów, którzy lubią spać w namiocie, palić ognisko, nosić scyzoryk w kieszeni. Namiot i inne sprzęty biwakowe z powodzeniem można zabrać na pokład i udać się gdzieś w ulubione miejsce na weekend.
Konstrukcja z profili ALS 500, skrzydła ze stopu 6082T6, podwozie ze stopu 7075T6 oraz napęd pozwalają na niezwykle krótki dobieg i rozbieg.
Wszystkie powyższe cechy składają się na bezpieczeństwo w każdych warunkach.
Co więcej, pozwalają na korzystanie z naprawdę polowych lądowisk, a odpowiedni dobór ogumienia pozwoli na korzystanie z wymagających nawierzchni każdego lotniska.Ten samolot to marzenie chłopca, które ktoś wreszcie zrealizował.
Marzenie dostępne, ponieważ kosztuje tyle, co średniej klasy auto.
Jeśli chcesz więcej informacji skontaktuj się z nami: minifox.com.pl
CHARAKTERYSTYKA TECHNICZNA | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
DŁUGOŚĆ: | 6,10 m | |||||
WYSOKOŚĆ: | 1,80 m | |||||
ROZPIĘTOŚĆ SKRZYDEŁ: | 8,65 m | |||||
POWIERZCHNIA SKRZYDEŁ: | 10,06 m² | |||||
ŚREDNIA CIĘCIWA SKRZYDŁA: | 1,25 metra | |||||
OBCIĄŻENIE POW. SKRZYDEŁ: | 23 kgm² | |||||
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA: | 15 litrów | |||||
WAGA: | 115 kg | |||||
MAKSYMALNA MASA STARTOWA: | 230 kg |
CHARAKTERYSTYKA LOTU | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA: | 120 Km / h | |||||
PRĘDKOŚĆ PODRÓŻNA: | 95 Km / h | |||||
PRĘDKOŚĆ PRZECIĄGNIĘCIA: | 45 Km / h | |||||
PRĘDKOŚĆ WZNOSZENIA: | 2,5 m / s | |||||
MAX. OPADANIE PRZY PRĘDKOŚCI 70 km/h: | 2 m / s | |||||
DYSTANS DO STARTU: | 70 m | |||||
DYSTANS DO LĄDOWANIA: | 75 m | |||||
WSPÓŁCZYNNIK OBCIĄŻENIA: | + 6G / -4G |