Spółka AREX (wchodząca w skład GRUPY WB) zaprezentowała swoje systemy energetyczne i kolejowe na odbywających się w Gdańsku 14. Międzynarodowych Targach Kolejowych TRAKO. Jest to największe i najbardziej prestiżowe w Polsce spotkanie branży transportu szynowego.
GRUPA WB ma zdywersyfikowane portfolio, obejmujące rozwiązania zarówno dla branży obronnej, transportowej oraz elektroenergetycznej. Jest to dywersyfikacja powiązana, pozwalająca synergicznie wykorzystywać doświadczenia i zdolności produkcyjne spółek w dziedzinie zaawansowanych technologii.
Na TRAKO miała miejsce premiera opracowanego przez AREX systemu LMP przeznaczonego do oświetlenia terenów kolejowych. Przedsiębiorstwo wchodzące w skład GRUPY WB pokazało też ładowarkę PCB-202, magazyn energii BAT-203 i sterownik silników elektrycznych STS-203.
Targi TRAKO odbywają się od 21 do 24 września na terenie AmberExpo w Gdańsku, w centrum konferencyjno-wystawienniczym oraz w przestrzeni zewnętrznej Międzynarodowych Targów Gdańskich. Ze względu na ograniczenia związane z pandemią COVID-19 publiczność będzie w nich mogła wziąć udział dopiero od dnia 24 września br.
Na TRAKO pojawiło się ponad pięciuset wystawców z 25 państw. Własne pawilony narodowe mają Czechy, Wielka Brytania, Austria i Szwajcaria oraz trzy niemieckie kraje związkowe: Berlin-Brandenburgia, Badenia-Wirtembergia i Saksonia. Udział w targach pozwala zapoznać się z najnowszymi trendami, rozwiązaniami, poziomem rozwoju systemów transportowych i infrastruktury kolejowej.
Podczas tegorocznej imprezy spółka AREX po raz pierwszy pokazała system LMP przeznaczonydo sterowania oświetleniem terenów kolejowych. To wynik projektu „Opracowanie innowacyjnegosystemu zarządzania infrastrukturą oświetleniową na sieci zarządzanej przez PLK S.A.”, realizowanego w ramach Wspólnego Przedsięwzięcia BRIK (Badania i Rozwój w Infrastrukturze Kolejowej) – konkursu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, ogłoszonego w 2017 r.
Pokazano też dwukierunkową stację ładowania pojazdów elektrycznych PCB-202. To system już wdrożony, użyty do budowy Mobilnego Systemu Ładowania Pojazdów Elektrycznych zasilanego z trolejbusowej sieci trakcyjnej. Dwukierunkowa praca pozwala na wykorzystanie PCB-202 do budowy inteligentnych systemów zarządzania energią obiektów.
BAT-203 jest magazynem energii, umieszczonym w obudowie opartej na standardzie kaset RACK 19”. Składa się z nadrzędnego układu zarządzania energią i 17 modułów bateryjnych. BAT-203 przeznaczony jest do zastosowań wymagających dużych zasobników energii elektrycznej, jak instalacji zasilania gwarantowanego lub stacjonarnych magazynów energii.
Sterownik silnika elektrycznego STS-203 ma nominalną moc wyjściową 40 kW. Przeznaczony jest do zasilania i sterowania pracą maszyn elektrycznych prądu przemiennego stosowanych w elektrycznych pojazdach, maszynach roboczych i urządzeniach do pracy w trudnych warunkach środowiskowych.