Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/parestro/domains/tacgear.pl/public_html/wp-content/themes/thevoux-wp/inc/templates/single/style3.php on line 5

Brytyjskie ministerstwo obrony zamawia kolejne śmigłowce H145






Ministerstwo Obrony Wielkiej Brytanii zamówiło sześć dodatkowych śmigłowców Airbus H145. Zakup jest kolejnym etapem odnowy floty wiropłatów i ograniczania liczby typów eksploatowanych maszyn.

 

Airbus H145. Fot.: AirbusHeli

Nowe śmigłowce zostaną wysłane na Cypr, gdzie będą przede wszystkim realizować zadania związane z reagowaniem w sytuacjach kryzysowych, a także do Brunei, aby wspierać brytyjskie szkolenie wojskowe w zakresie działań wojennych w dżungli. H145 zastąpią śmigłowce Puma, które obecnie są wykorzystywane do tych misji.

Lenny Brown, dyrektor zarządzający Airbus Helicopters w Wielkiej Brytanii, powiedział: „Gratulujemy Ministerstwu Obrony tej mądrej decyzji, dzięki której odpowiedniej wielkości śmigłowiec jednocześnie spełni wymagania dotyczące zadań na Cyprze i w Brunei. Zakup jest optymalny dla brytyjskiego podatnika i stanowi kolejny ważny krok w procesie racjonalizacji liczby typów śmigłowców transportowych”.

„H145 Jupiter oraz H135 Juno wykazują wyjątkową niezawodność i wszechstronność podczas szkolenia pilotów śmigłowców w wojskowej akademii lotniczej MFTS w Wielkiej Brytanii. Te kluczowe cechy będą autem w realizacji nowych zadań”.

Nowe śmigłowce zostaną dostarczone w przyszłym roku i dołączą do floty 29 H135 i siedmiu H145 szkoły Defence Helicopter Flying School w bazie RAF Shawbury, będącej częścią MFTS. Szkolą się tam wszyscy brytyjscy piloci wojskowi. Większa liczba H145 zapewni oszczędności w zakresie kosztów wsparcia i znacznie skróci czas szkolenia pilotów.

Najnowsza wersja bestsellerowego Airbusa H145 wykorzystuje innowacyjny pięciołopatowy wirnik, zwiększający obciążenie użyteczne helikoptera o 150 kg. Prostota nowej konstrukcji bezprzegubowego wirnika nośnego ułatwia czynności konserwacyjne, poprawia łatwość serwisowania i niezawodność statku powietrznego, a także zwiększa komfort lotu zarówno dla pasażerów, jak i załogi.

Na całym świecie w służbie znajduje się ponad 1675 śmigłowców z rodziny H145, które wylatały łącznie przeszło 7,6 miliona godzin. Napędzany dwoma silnikami Safran Arriel 2E, H145 jest wyposażony w cyfrowy system sterowania silnikiem (FADEC) oraz cyfrową awionikę Helionix. Posiada wydajnego czteroosiowego autopilota, zwiększającego bezpieczeństwo i redukującego obciążenie pilota. Szczególnie niski ślad akustyczny sprawia, że H145 jest najcichszym śmigłowcem w swojej klasie, a jego emisja CO2 jest najniższa wśród konkurencji.

Awionika Helionix generuje znaczne oszczędności w szkoleniu pilotów ze względu na podobieństwo różnych typów maszyn Airbusa, w tym H135 i H175M.

@AirbusHeli #H145 #MakingMissionsPossible

TacGear

Tajny przez poufny, profil naszej redakcji. Jesteśmy tak tajni, że nie możemy powiedzieć o tym że nasza redakcja mieści się w Warszawie, na Dolnym Mokotowie, na terenie WFDiF...

Nie ma jeszcze komentarzy

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany.