Ubiegłoroczna, jubileuszowa edycja Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego zgromadziła 613 wystawców z 33 krajów świata. Targi odwiedziło 60 delegacji z 39 państw, w tym osiem szczebla ministerialnego. Na MSPO 2022 pojawiło się 25 tysięcy gości z całego świata. Tegoroczna wystawa zgodnie z ostrożnymi szacunkami ma szanse być jeszcze większa. Na potrzeby ekspozycji wybudowana zostanie dodatkowa hala tymczasowa.
Trwają intensywne przygotowania do wydarzenia, maj to tradycyjnie czas na wojskowy rekonesans w Targach Kielce. W spotkaniu, trwającym zazwyczaj kilka dni biorą udział koordynujący Wystawę Sił Zbrojnych przedstawiciele Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych, Sztabu Generalnego WP, Dowództwa Operacyjnego SZ , reprezentanci Baz Logistycznych oraz przedstawiciele grupy zadaniowej MSPO. Rekonesans jest okazją do wielu niezbędnych ustaleń dotyczących rozmieszczenia stoisk, zakwaterowania żołnierzy czy transportu sprzętu. Omawiana jest także ekspozycja organizowanej w tym roku po raz 24. Wystawy Sił Zbrojnych, która zatytułowana będzie „Nowy sprzęt-nowe wyzwania-nowe możliwości.”
MSPO to nie tylko kompleksowa prezentacja sprzętu wojskowego, ale także biznesowe spotkania i umowy zawierane pomiędzy producentami sektora obronnego z różnych kontynentów. Trzecia wystawa Europy, po targach w Paryżu i Londynie, odbędzie się od 5 do 8 września 2023 r. Honorowy patronat nad wydarzeniem objął Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej. Partnerem strategicznym Salonu jest Polska Grupa Zbrojeniowa. PGZ będzie także największym polskim wystawcą. Grupa wraz z firmami wchodzącymi w skład holdinguzajmą całą halę C oraz sporą część terenów zewnętrznych.
Od 2004 r. ważnym elementem MSPO są Wystawy Narodowe. Podczas tegorocznego Salonu już po raz drugi w historii Krajem Wiodącym będzie Korea Południowa. Pojawienie się azjatyckiego partnera w tej roli to naturalny krok, Polska zdecydowała się na zakup olbrzymiej ilości sprzętu z tego kraju. Na południowokoreańskiej Wystawie Narodowej, która zajmie blisko 2 tys. mkw, pojawią się potentaci rynku, między innymi: Hanwha, Hyundai Rotem, KAI, HHI, LIG, Poongsan, KIA, LS Mtron, Huneed, SNT i inne.
Merytorycznym uzupełnieniem MSPO będą seminaria i konferencje, także takie o charakterze międzynarodowym.
Rejestracja i sprzedaż biletów na targi są już dostępne online na stronie www.mspo.pl. Bilety na MSPO mogą kupić jedynie osoby pełnoletnie.